Pages

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

شیوع نوع جدید آنفلوانز‌ا در زندان مرکزی سنندج


شیوع نوع جدید آنفلوانز‌ا در زندان مرکزی سنندج

یکی منبع از زندان مرکزی سنندج  گفت: اخیرا ویروس جدید آنفلوانزا در بین زندانیان این زندان مشاهده شده و مسئولین زندان در این باره بی تفاوت هستند.


یکی از زندانیان زندان مرکزی سنندج امروز در گفت‌وگو تلفنی  با فعالین  " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی " اظهار  داشت: به دنبال ایستایی هوا و انتشار ویروس‌های بیماری‌زا در زندان مرکزی سنندج اخیرا نوع جدیدی از سرماخوردگی در این زندان شیوع پیدا کرده که با علائمی چون سردرد، ترشحات تنفسی زیاد، تب و لرز، بدن درد شدید، نارسایی دستگاه گوارشی، گلودرد و آب‌ریزش از بینی و چشم و عفونت مخاط چشمی همراه است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در چند روز اخیر تعداد زیادی از زندانیان این زندان  به این بیماری مبتلا شده‌ و به مراکز بهداری زندان مراجعه کرده‌اند.
این زندانی  با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی اقدامی موثر در راستای جلوگیری از ابتلا به این ویروس است، اما : با توجه به فصل سرما بیشتر زندانیان زندان مرکزی سنندج بر اثر هوای سرد که بیشتر وقتها زیر صفر می باشد و نبود وسایل گرمایی و بی توجهی مسئولین این زندان به وضع زندانیان، بخصوص در بندهای دو و یک که بیشتر زندانی های این بندها زندانیان سیاسی و مدنی هستند، دچار بیماری های گوناگونی شده اند.

 شایان دکر است که زندان مرکزی سنندج به طور كلی از 11 بند تشكیل شده است و با توجهه به حساس بودن این زندان چه از نظر تعداد زندانیان سیاسی و عقیدتی و اینکه میتوان گفت این زندان مرکز نگهداری بیشترین فعالین در بند کورد میباشد. و در این چند سال اخیر همواره بیشترین اخبار زندانیان کورد را در دربر داشته و همیشه  این زندان  کماکان مملوء از فشار و رفتارهای سلیقه ای با زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده است.

 

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

--------------------

آخرین خبر از شیرکو معارفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

در این مدت اخیر خبری مبنی بر اینکه دوباره خطر اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی کرد ( شیرکو معارفی ) وجود دارد منتشر شدکه در این باره طی تماس یکی از اعضای کمیپن که با خانواده این زندانی سیاسی محکوم به اعدام داشته که خوشبختانه یکی اعضای خانواده آقای معارفی گفته است که همین چند روز پیش ملاقات وی بودیم و حالش خوبه و امید هست که حکم اعدام وی لغو شود.

شیرکو معارفی (زاده ۱۳۵۹ در بانه) زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام است.
شيرکوه معارفی در تاريخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران دستگیر و از آن زمان به بعد در بازداشت وزارت اطلاعات و زندان شهر سقز بود.
او توسط حکمی در دادگاه انقلاب اسلامی سقز به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.
خانواده شيرکوه معارفی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مجامع بين‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، از آنها برای لغو حکم اعدام فرزندشان کمک طلبیده‌اند او در فروردین ماه ۱۳۹۱ در اعتراض به حکم اعدام و زندانی شدنش دست به اعتصاب غذا زد. «از امروز در اعتراض به وضعیت نامعلوم و نامشخص خود در زندان دست به اعتصاب زده و این اقدام را طی نامه‌ای به دادستان و مسئولین زندان اعلام نموده‌ام.»
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر