Pages

Ads 468x60px

۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

خبرگزاری هرانا - با تایید حکم بهروز آلخانی در دادگاه تجدید نظر این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، در آستانه اجرای حکم قرار گرفته است.


زندانی سیاسی کُرد در آستانه اعدام قرار دارد

خبرگزاری هرانا - با تایید حکم بهروز آلخانی در دادگاه تجدید نظر این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، در آستانه اجرای حکم قرار گرفته است.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهروز آلخانی به همراه ۱۵ تن دیگر در ۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سلماس به اتهام رابطه با پژاک بازداشت شد.

وی پس از چند ماه با اتهام جدید مشارکت در قتل دادستان خوی روبرو شد و در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک به اتهام همکاری موثر با پژاک و قتل دادستان شهرستان خوی به اعدام محکوم شد.
پرونده بهروز آلخانی سپس با اعتراض وی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و دیوان حکم صادره از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه را نقض کرده و پرونده را به شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان ارجاع داد و حکم اعدام وی مجددا در این دادگاه به تایید رسید.
وی بیش از ۱ سال و نیم را در بازداشت وزارت اطلاعات ارومیه سپری کرد و تقریبا تمام این مدت را در سلول انفرادی بوده است.
برادر بهروز آلخانی به گزارشگر هرانا گفت: "بهروز در طی مدت بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته بود. با دریل مچ پای وی را سوراخ کرده بودند و انگشتان دستش را شکسته بودند."
پیمان آلخانی ادامه داد: "به سر وی شک الکتریکی وصل نمودند و به وسیله کابل هم بسیار مورد تعزیر قرار گرفته بود و بر اثر ضرباتی که به سر بهروز وارد کرده بودند وی تعادل روحی خود را از دست داده بود تا جایی که یکبار در جلسه دادگاه به درخواست وکیل تسخیری وی (آقای یدالله حصاری) مبنی بر وخامت وضع روحی بهروز جلسه دادگاه به تعویق افتاد."
وی همچنین ادامه داد: "برادر من به اتهام قتل دادستان خوی بنام (ولی حاجی قلی‌زاده) به اعدام محکوم شده است. در حالی که بهروز به هیچ وجه به قتل دادستان اعتراف نکرده است و تنها مدرکی که علیه وی موجود است اظهارات یکی از دوستان بهروز است که گفته در شب قتل دادستان خوی بهروز آلخانی را پریشان و نگران دیده است."
برادر وی همچنین گفت: "بهروز بی‌گناه است و در ترور دادستان هیچ‌گونه نقشی نداشته است، حتی خانواده دادستان نیز حاضر به شکاین از وی نشده‌اند و اکنون شاکی او مدعی العموم است."
گفتنی است، وضعیت جسمی و روحی بهروز آلخانی در زندان وخیم گزارش شده است و به تشخیص پزشکان وی باید در بیمارستانی خارج از زندان بستری شود ولی مسئولین زندان به بهانه نوع محکومیت وی از اعزام او به بیمارستان طفره می‌روند.
بهروز آلخانی همچنین در پرونده‌ای دیگر به اتهام حمل و نگهداری سلاح گرم به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. برادر وی در این زمینه می‌گوید: "در هنگام بازداشت هیچ سلاحی از وی کشف نشده و تنها برای اینکه ادله کافی برای اثبات قتل دادستان در اختیار نداشتند این اتهام را به بهروز وارد نمودند."

از کسانی که به همراه بهروز آلخانی بازداشت شدند، اکبر اکبرلو نیز به ۱۳ سال زندان محکوم شده بود که هم اکنون آزاد شده است.
---------------------------

صدای کسانی شوید که صدایشان را خاموش کرده اند. صدای بهروز آلخانی باشید:
بهروز آلخانی، شهروند ۲۸ ساله ی کرد، اهل سلماس در آذربایجان غربی هم اکنون در انتظار اجرای حکم اعدام است. بر اساس منابع بنیاد برومند، وی در اوایل بهمن سال ۱۳۸۸ دستگیر شد. ارتباط او برای ۱۹ ماه با دنیای خارج قطع بوده و در طی این دوران، اجازه ی تماس با خانواده ی خود و یا دسترسی به وکیل نداشت. او در زندان به شدت از نظر جسمی و روحی شکنجه شده و و به وی تا حد عدم تعادل روانی دارو داده شد. به دلیل این سوء رفتار ها، وی سلامت روانی خود را از دست داده و مقامات زندان از انتقال او به بیمارستانی در خارج از زندان خودداری می کنند.
با وجودی که آقای آلخانی از نظر روانی قابل محاکمه نبود، در روز ۲۴ آبان ۱۳۹۰ در شعبه ی یک دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه شد. به او برای دفاع از خود اجازه انتخاب وکیل داده نشد. وکلایی که وی درخواست کرده بود از سوی وزارت اطلاعات تهدید شده تا از پرونده ی وی کناره گیری کنند. او در دادگاهی غیر علنی که تنها ۲۰ دقیقه به طول انجامید به جرم «محاربه از طریق ارتباط با پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) و پ.ک.ک. (حزب کارگر کردستان)، مشارکت در قتل دادستان خوی و نگهداری اسلحه» به مرگ و ۱۰ سال حبس محکوم گردید. هر چند آقای آلخانی اتهامات وارده علیه خود را رد کرد و مدارک علیه ایشان، که شامل شهادت یک شاهد بوده که بعدا اقرار به شهادت دروغ کرده، به هیچ عنوان قانع کننده نبود، دیوانعالی کشور حکم وی را تایید کرد و وی در هم چنان در انتظار مرگ است.
متاسفانه آقای آلخانی یکی از هزاران قربانی دادرسی ناعادلانه در ایران است.
صدای خود را در روز جهانی حقوق بشر برای آقای آلخانی و سایر اقلیت هایی که در ایران ناعادلانه زندانی شده اند، با به اشتراک گذاری این عکس و اطلاع رسانی به دیگران در مورد این پرونده به گوش همگان برسانید. 

SPEAK for those whose voices have been silenced. Be a voice for Behruz Alkhani.

Behruz Alkhani, a 28 year old Kurdish citizen from Salmas in Azarbaijan Gharbi, is currently on death row. According to the Boroumand Foundation sources, he was arrested in late January 2010. He was held incommunicado for 19 months during which he was not allowed to contact his family or have access to a lawyer. According to a former cellmate and his brother, Behruz has been severely tortured physically and drugged to a point of mental incapacity. Due to this mistreatment, he is in poor health and prison officials are preventing him from transferring to a hospital outside the prison.
On 15 November 2011, Mr. Alkhani was tried at Branch 1 of Orumieh Revolutionary Court even though he was mentally unfit to stand trial. He was also unable to select a lawyer to defend him. The lawyers he did request were threatened to drop his case by the Ministry of Intelligence. With his closed trial lasting only 20 minutes, he was sentenced to death and 10 years of imprisonment for waging war on God, through association with PJAK (Party of Free Life of Kurdistan) and PKK (Kurdistan Workers’ Party), participation in the murder of the prosecutor of Khoy and possession of arms. Though he denied the charges against him, and the evidence presented against him, including a testimony from a witness who later admitted to having lied, is far from convincing, the Supreme court upheld Alkhani’s sentence and he remains on death row.
Unfortunately, Mr. Alkhani is one of many victims of unfair trials in Iran.

Make your voice count on this Human Rights Day for Mr. Alkhani as well as the other unjustly imprisoned minorities in Iran by SHARING this photo and informing others of Mr. Alkhani’s case. 
---------------------------



اعدام گروهی و ضد بشری زندانیان عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن در زندان قزل حصار کرج 

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » حداقل ۷ زندانی عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند.



روز پنجشنبه ۷ دی ماه حداقل ۷ زندانی اهل تسنن هموطن کرد که اکثر آنها از اهالی سنندج بودند در محوطه زندان قزل حصار کرج اعدام شدند. 
روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۲ نفر از زندانیان عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم قرون وسطایی اعدام منتقل شدند که ۷ نفر از آنها به دار آویخته شدند و بقیه را به سلولهای انفرادی خود بازگرداندند.
زندانیان عقیدتی اهل تسنن مدتی پیش ،از زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی زندان قزل حصارکرج تبعید شده بودند و از زمان انتقال آنها به سلولهای انفرادی سالن ۹ زندان قزل حصار تا زمان اعدام شان امکان هیچگونه تماسی با سایر زندانیان و خانواده هایشان را نداشتند.
رژیم ولی فقیه از مدتی پیش با صحنه سازی زورگیری و ارسال فیلم آن به تلویزیونهای فارسی زبان و قرار دادن آن بر روی یوتوپ شروع به زمینه سازی جهت کسب مشروعیت برای اعدام های گسترده نموده بود. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران پیشتر این هشدار را داده بود که در جریان تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی رژیم ولی فقیه قصد اعدام های گسترده را دارد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام گروهی حداقل ۷ زندانی عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن در زندان قزل حصار را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه وی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

fo@hrdai.netinin
www.hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
ارسال شده توسط فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر